Lyckligt barfotabarn

Jahaja. En vecka hemhemma hos pappisen och sedan en vecka i Visby och sen är man allergisk mot strumpor...
Hur sjutton ska jag överleva när det är dags att sätta ner fötterna i strumpor och stänga in dom i vanliga skor igen?
Tack och lov kan jag iaf gå i sandaler ett tag till.

Apropå sandalerna så har jag fula sår på lilltårna och stortårna samt en blåsa under vänster fot sedan allt traskande på medeltidsveckan. Men det är det fan värt. Kroppen ömmar och halsen är inte riktigt vad den borde vara (£öfven var en ängel och hämtade mig vid tåget då jag anlände och han kommenterade att jag inte riktigt har samma klang i rösten som vanligt...). Jag har dessutom troligen grott in permanent smuts på fötter och ben eftersom de inte riktigt är rena trots gårdagens snabba dusch innan jag krashade runt 18-snåret.

MEN! Lycklig är jag.
Alla mysiga nya vänner jag fått. Alla djupa klunkar kapitellöl. Alla kramar med nya såväl som gamla vänner. Alla picnickar med plockmat strandpromenaden. Inköp av den underbara keramikbägaren med draken på handtaget och den efterlängtade oljelampan som ska stå på balkongen. God mat i form av trull och skänktallrik, saffranspannkaka och den underbara middagen vi hade med Rauken och barnen. Resan ut till Fårö. Konserter med Poeta Magica och Patrask. Roliga gycklare, galna eldslukare och smidiga ackrobater. Snygga män med bar överkropp och underbara magdansöser som alltid var sugna på att kramas och pussas. Högljudda skratt då vänner och bekanta badades i träkar av baderskor på marknaden. Och så den fantastiska stämningen.

En enda sorglig sak. Veckan är över och Rauken meddelade att Moa och Emil saknar oss redan.
Charmerande ungar. Undrar om man får låna dom ;)

En liten ansamling bilder för att beskriva det som ord inte kan...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejje gumman min! Hur länge är du ledig nu? den här veckan bara? Jag kommer antagligen till Göteborg på fredag omk inte annat..
O sen flyttar jag ju ner om 3 veckor. Antingen till Kungälv, eller till hissingen om jag mot all fömodan skulle lyckas få låna en kompis lägenhet där. Du har inget tips på nånstrans man kan bo annars?? verkligen SVINDYRT på internatet. 4600 spänn lixom.. vad fan ska man då leva på och köpa böcker för o sånt..
Jag saknar dig o dina kramar oxå. Var alldels för länge saedan jag fick mig en Eow-dos :(. Pöss o kram

2007-08-14 @ 10:52:07
URL: http://lutta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0