Utmaning

Jag blev utmanad, så jag svarar väl snällt på dessa frågor.
Dock vägrar jag föra utmaningen vidare. Somliga kommer sno den direkt ändå =D


4 jobb jag har haft:
- Support på en av de största ISP vi har i Sverige (bidde lite långtråkigt i längden)
- Truckförare på SJ i Sthlm (jag är en jävel på att fickparkera med släp)
- Hemtjänst
- Butikssäljare
(kläder, böcker med mera...)

4 filmer jag kan se om och om igen:
- Aliens (dräggelvarning på Cpl. Dwayne Hicks. "I wanna introduce you to a personal friend of mine. This is an M41A pulse rifle. Ten millimeter with over-and-under thirty millimeter pump action grenade launcher."
- Labyrinth
(inte många män kan se sexiga ut i den frisyren och tights. Jareth var min idol när jag var ung)
- Blade (mer dräggelvarning. Det är ngt med vampyrer. Deacon Frost ... mmmm yummy. Och vilka höfter)
- Boondock Saints (dräggelvarning utöver det vanliga. Det finns ingen som Connor MacManus. Sean Patrick Flanery är perfektion)


 

4 böcker jag kan läsa om och om igen:
- Golden Witchbreed - Mary Gentle
- Sagan om ringen-trilogin / J.R.R. Tolkien
- Narnia-serien / C.S. Lewis
- Goodnight mister Tom / Michelle Magorian

4 Städer jag har bott i:
- Stockholm (även om jag bara var skriven där några månader som nyfödd)
- Norrtälje (08-land har inte spritt sig ända till kusten än)
- Östersund (tokmysig stad att studera i men som tyvärr har två nackdelar. Det ligger hur långt som hellst från resten av världen, och det är staden där jag krashade och gick in i depression. Men annars underbart vackert)
- Göteborg (Stormtrivs här. Vacker stad, lagom tempo, massor med goda vänner... Weee!)

4 tv-serier jag har tittat på:
Jag tittar ju nästan aldrig på tv längre, den är till för tv-spel... men ok
- CSI
- Extreme home makeover
- Bones
- Gilmore girls

4 favoriträtter:
- Oxfilé (blodig) gärna provencale
- Tina's fisksoppa med Aioli
- Pappas indonesiska kycklinggryta
- Prosciutto med mozzarella, pesto och färska tomater. Beroende!!!

4 platser/länder jag vill besöka:
- New Orleans
- Kambodja
- Grekland (jag måste se alla ställen som nämns i mytologin ;) )
- Irland

4 websajter jag besöker dagligen:
- Helgon.net
- blogg.se (med lämpligt prefix före ;) )
- tv.nu
- Västtrafiks hemsida.


4 ställen där jag känner mig bekväm:
- Hemma i mitt lilla hem där jag bor. Förälskad i mitt hem liksom
- Hemhemma. Pappas hus på landet är underbart och en fristad.
- Overallfester (where ever I have my overalls on... osv)
- Naturen. Rent allmänt. Djupa skogar, långa stränder, ljusa gläntor, mäktiga berg... Allt funkar så länge det är natur och inte stad.

Yay! I made it through.
Det trodde jag aldrig. Jaja. Dags att återgå till att göra nytta nu faktiskt.
Hörs senare =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0