Lördagsmorgnar ska man sova...

...men icke!
Jag sitter snällt på jobbet trots att jag var hemma med skallebank och feber igår. Antagligen har jag fortfarande feber men skallen mår hyffsat och jag ska faktiskt få massage på måndag förmiddag innan jag börjar jobba, så varför gnälla?

Fick en väldigt kontinental bild från Lemmilä som han tog med sin mobil när han var här i stan för en vecka sen. Han passade på att bjuda på mat och vi satt en stund ute i vädret i Göteborg och snackade skit. Mycket trevligt.
Nu vill ni såklart se bilden oxå?
Aja. Here goes. credits to Lemmilä.


Imorse när jag väntade på vagnen så var där en oerhört charmig ekorre som for fram och tillbaka över spåren. Risken är väl att den lille rackaren blir överkörd som han lekte men jag fick iaf en trevlig stund när jag kollade på det modiga lilla djuret som vågade sig nästan fram till mina fötter. Morgonen kändes mycket bättre sen.

Inatt när jag var sömnlös fick jag en bild från Lutten som jag både ville ha och hade kunnat vara utan. Men bilden är nu sparad i min mobil och där lär den bli kvar ett tag. Jag tycks ju inte kunna släppa taget ändå så varför inte spä på ordentligt.
Appropå bilder så måste jag peta över mina AG-bilder på datorn. Jag lovade nämligen Kilt och Stitch att de skulle få bilden på Brother när han står och poserar med mitt rosa spätte-paraply och två korvar, från stabstugan, i käften. De tänkte ha den som utpressningsbild framgent om de inte får som de vill ;)
Vi hade en extremt trevlig kväll i torsdags. Stitch behövde bollplank när det gällde programmeringen och bad då mig och £ komma över på mat och skitsnack. Mycket god mat och mumsig efterrätt, en del rejäla skratt (mycket behövligt) och trevligt sällskap. Jag och Kilt roade oss med Blue Collar Comedy Tour och gammal härlig musik (fler än jag som börjat rota i musik-hyllan efter den där gamla underbara musiken man lyssnade på som liten) medan Stitch fick assistans i programmeringsvärlden av £. Det kom ett och annat glatt utrop från Stitch när hon fick sina aha-upplevelser. Det är så härligt när det släpper och man plötsligt förstår =)

18 minuter jobbat och redan 13 min kö på digital-tv. Man kanske borde göra nytta? Nä. Som jag sagt innan, jag har gjort mitt för det här stället. Jobbat som fan i nästan 3 år. De har inget att klaga på och för övrigt, vad ska de göra? Ge mig sparken?

Jo föresten... För kanske 3-4 månader sen så addade jag mig på liptons hemsida som te-ambassadör. I Torsdags kom teerna ;) Snacka om snabb kundtjänst  =D  Men det var gott te. Jag får nog utöka det här förrådet lite sen.

Skriver mer om jag får tråkigare men Simon börjar vid 11 så sen kommer det iaf bli mer uthärdligt att arbeta.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Här har du chans att vinna:
http://junitjej.blogg.se/1180733123_vinn_p_recept.html

2007-06-02 @ 09:34:43
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: StefaN

Sockerkaka är väl inte så kontinentalt..? :P

2007-06-04 @ 21:18:04
Postat av: lutten

Ville bara säga att det var underbart att få krama lite på dig igår vännen. Du är en fantastisk människa o Lutta tycka om dig! *pussa på pannan*

2007-06-04 @ 22:40:46
URL: http://www.lutta.blogg.se
Postat av: Eow

StefaN. Det var inte Sockerkaka... Det var mjuk pepparkaka... :D
Lutten. Jupp underbart var ordet! Det var så mysigt att få prata med fröken... och umgås IRL liksom. :D :D Tycker massor om Lutt oxå!! *kramar om massor*

2007-06-04 @ 23:36:03
URL: http://eowyne.blogg.se
Postat av: Lemmilä

Smakade aldrig på peppar/sockerkakan - men det var trevligt trevligt med Jenny.

2007-06-12 @ 14:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0