Service desk... That's me! :D

Vackert väder idag. Varmt och skönt ute. Detta kommer troligen innebära att IT-avdelningen drar ut till havs ikväll.
Jörgen har bestämt att ikväll ska det hittas på något och eftersom det är till att äga segelbåt så är det skärgården som gäller.
Det är tjusiga pojkar hela bunten här sirru. De är stadgade och har barn eller så är det barn på g (de flesta). Det är tjusiga bilar och fina villor eller stora lägenheter med bra läge och så roar sig de flesta med golf, utom Peter som istället fastnat i motorcross.
Gäller att visa framfötterna här så man blir anställd och kan börja tjäna som resterande busgäng verkar göra. Visserligen jobbar de dygnet runt (som alla duktiga nätverkstekniker kan de inte slita sig från jobbet. Daniel är på jobbet idag trots feber igår) men det kan jag leva med. Vem behöver ett liv?

Har börjat domdera lite smått med andra orter inom företaget nu... De får prata med mig när de vill ha hjälp och jag ringer upp och ifrågasätter deras beslut ;)
Uj. Jag kommer bli en besvärlig servicedesk för dom ;)

Idag har jag påbörjat ny kur för att bli av med min ögonkatarr. Ögonen är fulla med gegg och allmänt besvärliga så närmaste veckan blir det fan inget smink om det inte är alldeles nödvändigt.
De kollade lite underligt på mig på jobbet... Kände väl inte igen mig med mina ljusa ögonfransar kan tänka...
Ögonen rinner ännu mer de första dagarna när man börjar droppa i ögonen. Två ggr om dagen är det meningen att jag ska komma ihåg att skvätta i de här dropparna.
Försöker sätta in ett "kom-ihåg" i skallen.

Påminn mig gärna?!?!

Kommentarer
Postat av: StefaN

Skärgård? Du menar att de där kala kobbarna utslängda utanför land skulle kallas för skärgård? Tillåt mig småle... ;)

2007-06-19 @ 19:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0