Shine.

Ibland blir man överaskad.

Jag var aldrig ett fan av Take that. Jag satt ett kort tag fast i NKOTB-träsket mest för att mina kära grannar var frälsta. Jag valde att "dyrka" killen som nästan ingen annan gillade. Han var helt enkelt minst cool och det passade mig.
Nästa era av pojkband dök upp och jag smålyssnade väl lite mellan varven (mina kära kollegor på Trafik Restauranger kände sig manade att köpa 3 skivor med Backstreet Boys till mig, det var lite skoj) men den enda pojkgrupp som fått mig att studsa är småpojkarna från Westlife och det ska till en speciell låt (when you're looking like that) och sällskap av mina högt älskade spättor för att det ska funka. Dvs, det krävs en del för att jag ska bli pojkbandsfrälst.
Nu är Take that tillbaka och tro det eller ej men de verkar antingen ha tränat så de lärt sig sjunga eller så har de lärt sig skriva musik som deras begränsade röster klarar av. Både Patience och Shine får mig att skruva upp volymen.

Jag inser att jag återigen har lyckats trycka ner en ny godbit i den gottochblandatpåse som är min musiksmak.
Det bästa av det mesta är min devis och man hittar verkligen underliga saker där.
Lite gammaldags rock'n'roll, 80 och 90-tals rock, klassisk musik, grunge, synth, tuggummipop, punk, en liten gnutta soul (en väldigt liten men iaf) jazz och blues, vis-musik, lite trance, den kategori som jag kallar "arga pojkar"-musik och mycket, mycket mer.

Vad man måste tänka på när man bekänner sig till en musikstil är att folk förväntar sig att man klär sig efter det också, och vice versa. Häromdagen kom en kollega förbi och sa "Du som är hårdrockare kan väl komma och lyssna på den här låten och säga vad det är för grupp?!?". Jag bekänner mig inte riktigt till den sortens musik (bara i samma mängd som jag lyssnar på allt annat) så jag var väldigt förvirrad i det läget. Det tog en stunds förklarande innan jag fick fram att det inte går att placera mig i ett enda musik-fack och att jag inte alltid per automatik vet vad det är för något som folk lyssnar på. Jag har fler intressen än musik =)
Vet iofs inte om det är attityden eller kläderna som gör att folk vill passa in mig i olika grupper...

Nå poängen här är i alla fall att jag nu bekänner mig till skaran som plockat upp Take that ur sopbingen och lyssnar mer och mer regelbundet på deras musik. Ska bli skoj att höra nästa alster från denna gamla (numera nästan gubbiga) pojkgrupp...



You, you're such a big star to me
You're everything I wanna be
But you're stuck in a hole and I want you to get out
I don't know what there is to see
But I know it's time for you to leave
We're all just pushing along
Trying to figure it out, out, out.

All your anticipation pulls you down
When you can have it all, you can have it all.

So come on, come on, get it on
Don't know what you're waiting for
Your time is coming don't be late, hey hey
So come on
See the light on your face
Let it shine
Just let it shine
Let it shine.

Stop being so hard on yourself
It's not good for your health
I know that you can change
So clear your head and come round
You only have to open your eyes
You might just get a big surprise
And it may feel good and you might want to smile, smile, smile.

Don't you let your demons pull you down
'Cause you can have it all, you can have it all.

Hey let me know you
You're all that matters to me
Hey let me show you
You're all that matters to me.

Hey let me love you
You're all that matters to me
Hey so come on yeah
Shine all your light over me.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Hejsan! :-)
Snart ska vi göra en INTERNET SPECIAL på TheGuide, där vi kommer att bedömma en massa olika sidor på nätet.
Till det behöver vi DINA TIPS på Siter, både bra och dåliga!
Hoppa in på vår sida och lämna dina tips!
Thanks!

2007-05-25 @ 12:35:37
URL: http://www.TheGuide.nu
Postat av: StefaN

Alltså, nog för att jag har en bred och våldsamt spretande musiksmak - men pojkband och Kent kommer jag aldrig förstå mig på och de kommer aldrig leta sig in i min musiksamling! *brrr* Spice Girls är ju givetvis nåt heeeelt annat! ;)

2007-05-25 @ 17:02:29
Postat av: Tindraz

*Drar på västen och shejkar gärnet för att muntra upp* Lovar att jojjan snart sluter upp med sina schysstaste moves i världen!

2007-05-28 @ 14:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0