Oj så länge sen...

Nu har jag inte skrivit på evigheter. Jag har helt enkelt inte orkat.

Direkt efter medeltidsveckan blev jag hur sjuk som hellst och låg däckad hemma nästa en hel vecka.
Efter det började jag jobba samtidigt som REPE började igen och jag försökte dela upp energin mellan jobb och studentkvällar.
Det har varit roligt men jävligt slitsamt.
Nu senaste veckan har det mest varit smärtsamt eftersom jag fick åka akut till tandläkaren och fick veta att det var en ny rotfyllning på g. En tand som lagades för ett år sen och som tyvärr låg väldigt nära nerven, hade gett upp och det var inget annat att göra än att rensa den helt. Tack och lov hade de lurat på mig en tandvårdsförsäkring så nu betalar jag inget mer än 85kr/mån närmaste 3 åren. Halelujah!
Dock betyder det att jag har ganska ont i käften idag.

Igår gjorde jag troligen mitt sista besök på Jill's Nailcorner. Skitsnygga naglar. Korta, blankt svarta med en liten kristall på varje nagel. Hur nöjd som hellst.
Varför detta antagligen blir sista besöket är för att jag funderar på att köpa mig en bil. Har suttit en kväll med Tina och kollat över ekonomin och funderat på vad det skulle bli för månadskostnad med en bil. Kollar på en miljlöbil med snål bränsleförbrukning. Något i stil med en Toyota Aygo.
Håll tummarna för att det blir av rätt snart för jag håller på att bli galen på att det tar så lång tid till jobbet. Det är alltid sena vagnar och bussar och för att vara på jobbet i tid måste jag gå upp nästan en timme före jag behöver om jag åker bil. Detta vet jag för att min nya kollega bor i Kortedala ett tag till och har skjutsat mig till jobbet om morgnarna. Dels har jag blivit bortskämd av att få skjuts och dels så har jag insett att jag åker åt rätt håll båda morgon och kväll.. Det vill säga, jag missar det värsta av trafiken.
Bilköp på g alltså. Ska bli så skönt.

Nu i helgen så ska jag göra så lite som möjligt. Eventuellt åka och hurra för MN6 när de leker fältstafett och kanske spela spel med Simon på söndag. Men framför allt sova och städa hemma. Jag behöver lite lugn och ro samt tid för mig själv. Mitt behov för att gosa med vänner får stå tillbaka för behovet av att komma ikapp med mig själv.
Är lite rädd att börja känna mig tom inuti igen. Jag gör det ibland när jag har för mycket inplanerat.

Nästa helg däremot är det Rabalder i Borås. Massor med underbara kommer dit. Kommer bli hur kul som hellst.

Sen laddar jag också för Sjöslag i Sthlm i mitten av oktober. Mitt 7:e år och förfesten är i Rö hos pappsen.

Nu avrundar jag här så jag hinner jobba lite också. Har varit en hektiskt morgon och det artar sig inte att bli lugnare.. 

Jo btw så har jag utmanat David på bilspel vilket han antagit... I'm gonna whop his ass ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0